My Followers

Adab di Meja Makan...

>> Tuesday, January 13, 2009


Masa cuti ni lah Remy rajin membaca newspaper dan majalah - majalah dan juga rajin mengemas barang - barang lama yang Remy x guna lagi. Remy tertarik dengan satu artikel kat Berita Harian semalam di ruangan klassifieds (m/s C15) iaitu "Adab Di Meja Makan". Remy memang beradab di meja makan (angkat bakul sendiri ni), tapi saja nak berkongsi dengan kengkawan semuanya...


ADAB DI MEJA MAKAN




Antara adab - adab ketika berada di meja makan :

01. Makan dengan mulut yang tertutup saat mengunyah makanan.
02. Berbicara dengan suara yang rendah.
03. Tutup mulut saat batuk / bersin.
04. Jangan menyandarkan punggung di sandaran kerusi.
05. Jangan menimbulkan suara saat mengunyah makanan.
06. Jangan memainkan makanan dengan peralatan makan.
07. Jangan menimbulkan bunyi saat makan sup.
08. Napkin yang disediakan hanya utk membersihkan mulut.
09. Jangan ambil makanan dari piring orang lain.
10. Jangan meminta makanan dari piring orang lain.
11. Sentiasa berkata 'tolong' / 'terima kasih' tiap kali minta bantuan.

4 comments:

myZone | When Anuar opens to public January 14, 2009 at 12:41 AM  

"Jangan menyandarkan punggung di sandaran kerusi"

canew tuh remy? sandaran tu penyandar kerusi ker? penyandar kerusi selalu lengan tangan yg sandar kan? :D

Remy.com January 14, 2009 at 12:45 AM  

tu la nuar, remy pun x faham sbb remy ikut jer yg kat paper ni...

remy rasa mksd dia jgn bersandar kot..

sbb nmpk mcm malas, huhuhu...

rizz January 14, 2009 at 1:23 AM  

gud info..leh rizz btulkan sedikit keadaan nti cner..tp kan klau kat hotel konfirm kna prktik menda ni kan

Remy.com January 14, 2009 at 1:40 AM  

kat umah lg kna praktic rizz...

klau kat hotel kiter kna control macho, huhu...

Post a Comment