Raya Pertamaku...

>> Tuesday, September 22, 2009



200909 (Ahad)

Raya Pertama

Pagi Syawal Remy ke Masjid (bersebelahan dengan kawasan rumah Remy) untuk menunaikan solat Idulfitri, dan seterusnya bersalaman dengan seluruh ahli keluarga seperti tiap tahun untuk memohon Ampun dan Maaf. Seterusnya menjamu ketupat, lemang beserta kuah kacang, rendang daging, rendang ayam yg telah dimasak oleh ibunda tercinta serta kuih raya yg telah dibeli dengan hanya menunjuk, huhuhu...

Selesai jer makan, kami sekeluarga ke Kampung Melayu Subang untuk beraya di rumah nenek. Kami pergi dengan 2 kereta, Remy dengan abang no 2 dan adik no 5 naik kereta kelisa dan yg selebihnya naik kereta unser.

Tujuan kami pada Raya Pertama adalah :

Ryza.com, Rudy.com & Remy.com


1. Rumah Nadiah.com (cousin) kat Kampung Melayu Subang.

Remy.com & Nadiah.com



2. Rumah Hjh Lijah.com & Hj Jalil.com (nenek & atuk) kat Kampung Melayu Subang.

Remy.com, Wan.com & Ryza.com

Remy.com, Nadiah.com & Azzy.com

Ryza.com, Dila.com, Azzy.com, Nadiah.com & Remy.com

Nor Reizan.com (mom) & Buchek.com (dad)

Azzy.com, Remy.com & Nadiah.com

Azzy.com, Remy.com, Aiman.com, Ryza.com & Ina.com


3. Reban Ayam, Rabbit & Angsa peliharaan atuk, huhu...

Azzy.com & Remy.com

Azzy.com, Remy.com, Zura.com & Boboy.com


4. Rumah Pak Cik Wahid kat Melaka.


Wan.com & Remy.com


5. Rumah Nenek Senah kat Melaka.

Remy.com, Zana.com & Wan.com


6. Rumah nenek, Hjh Solamah.com kat Melekek, Melaka.

Sampai-sampai jer kat rumah nenek Remy, semua terkejut (Remy wat-wat terkejut jer) sebab semua pokok durian yg nenek Remy tanam dah berbuah sebesar segenggam tangan manusia.

Dan sementara menunggu mak Remy mengemas rumah nenek, kami adik beradik mainlah bunga api yg ntah aper ntah (mak x kasi main mercun sebab nanti jari putus).


Wan.com, Remy.com, Zana.com & Dila.com


7. Rumah Atuk Ngah.com kat Ayer Paabas, Melaka.

Ryza.com, Remy.com, Wan.com, Idan.com, Zana.com & Dila.com

Rudy.com, Zana.com, Remy.com, Ryza.com, Idan.com & Wan.com

Atuk Ngah.com


Kat rumah Atuk Ngah.com ni kitorang terjumpa 3 orang saudara nenek Remy yg sepatutnya pada malam tu juga kitorang sekeluarga ke rumah diorang, tapi disebabkan da berjumpa kat dalam satu rumah pada malam tu juga kami beraya bersama kat situ jer (selamat perut ni).

Tok Nab.com, Busu Lijah.com, Solamah.com & Nek Bedah.com

Beginilah suasana apabila semua saudara mara nenek Remy berkumpul, kecoh dan bising jadinya.

Dila.com & Remy.com


8.
Dataran Alor Gajah, Melaka (sajer lepak-lepak sementara menunggu makanan dihadam).


Ryza.com, Idan.com, Wan.com, Remy.com, Rudy.com, Zana.com & Dila.com

Buchek.com, Izan.com, Ryza.com, Solamah.com, Wan.com, Rudy.com, Idan.com, Dila.com & Zana.com


Tanpa melengahkan masa, kami sekeluarga pulang ke rumah nenek di Melekek pada pukul 1.40 am untuk merehatkan badan dan mengembalikan tenaga untuk digunakan di keesokan harinya iaitu pada Hari Raya Kedua.

7 comments:

Hezesuze September 23, 2009 at 6:00 PM  

whoiii...raya sakan remy ek....pssstttt tu mesT bau bucuk kan...wakakakaka 1 hari bjalan raya...larikkkkkk :D

Remy.com September 23, 2009 at 9:03 PM  

kak heze,
sorry k, remy tetap wangi k walaupun seharian x mandi...

bz ar, x der masa nk tukar bju...

kejarrrrr...

Blog Anuar Kamaruddin™ September 23, 2009 at 9:07 PM  

xtvt yg sgt meriah di ari pertama lebaran...untung remy ada kampong yg best =D

Remy.com September 23, 2009 at 9:08 PM  

nuar,
kmpg remy kmpg nuar juga sbb kita kn da mcm satu family...

samat ari raya atuk...

Indra September 24, 2009 at 10:11 AM  

eh? buah durian berbuah camtu ke? kat tengah2 dahan pokok??
i thot mcam buah2 lain, buah kat ujung ranting camtu..

hahahah.. diz is a new thing for me. i memang tak tau pun menda ni sblum ni.. =P
(besela, org yg xde kampung memang tak tau pasal menda2 camni..)

Remy.com September 24, 2009 at 11:39 PM  

indra,
aah, x per belajar slow slow k sbb kmpg remy kmpg indra gak...

huhu...

farish H September 29, 2009 at 12:21 PM  

meriah bju ry remy heheheh~ meriah sgt kan nua

Post a Comment