Berjimba di Kedah Part 2...

>> Tuesday, March 9, 2010



Pada 05 March 2010 bersamaan hari Jumaat, pada pukul 5.30 am lagi Remy telah bersiap dan menonton National Geographic untuk menunggu pukul 8.30 am. Tepat pukul 8.30 am, Cik Wanie dan Mama tiba di hadapan hotel untuk mengambil Remy & Mas.

Hari ni bukan kami berempat sahaja, tapi turut ditemani Anis Galaxy aka Kak Rose (lama x jumpa Anis). Setelah menjemput Anis di Terminal Shahab Perdana, kami berlima breakfast aka makan pagi di sebuah warung. Nasi lemak adalah makanan kami berlima di pagi hari tersebut untuk perjalanan yang sangat jauh, huhu...

Selesai jer makan, kami berlima ke Muzium Padi yg terletak di Gunung Keriang (8km dari Alor Setar), rekaan seni bina Muzium Padi ni sangat cantik (berbentuk padi). Muzium Padi ni dibuka pada setiap hari dari pukul 9.00 am hingga 5.00 pm (ditutup pada 12.30 pm - 2.30 pm pada hari Jumaat) dan bayaran yg dikenakan untuk dewasa adalah RM3.00 dan kanak - kanak adalah RM1.00 (bagi yg membawa kamera akan dikenakan caj tambahan iaitu RM2.00).

Muzium Padi, Kedah...


Setiba di Muzium Padi, perkara yg kami lakukan adalah bergambar untuk dijadikan sebagai kenangan. Mama x ikut sama masuk ke dalam Muzium Padi ni sebab dah bosan katanya, yer la selalu pergi kan, huhuhu...

Mas dan Remy di bahagian hadapan Muzium Padi...

Anis, Remy & Mas di pintu masuk Muzium Padi...

Anis, Cik Wanie & Remy...

Remy dihadapan lukisan pemandangan padi di Kedah...

Anis, Remy & Cik Wanie...

Anis, Remy & Mas...

Remy & Anis (mendung, dah nak hujan...)

Mas, Anis & Remy...

Anis, Remy & Mas...

Anis, Remy & Mas (comey nyer Remy...)

Anis, Mas & Remy (masing - masing propa...)

Anis, Remy & Mas (comey nyer Remy...)

Remy, Mas & Anis...

Mas, Remy & Anis...

Remy, Mas & Anis...

Remy & Mas (kami petani...)


Setelah puas bergambar di dalam Muzium Padi, kami berempat bergambar di bahagian luar Muzium Padi pula. Sangat cantik pemandangan di bahagian luar Muzium Padi, apatah lagi berdekatan dengan Gunung Keriang...

Mas & Remy bersama kerbau...

Remy & Cik Wanie berlatar belakang kan Gunung Keriang...

Cik Wanie, Remy & Anis berlatar belakang kan Gunung Keriang...


Setelah puas di Muzium Padi, kami berlima ke sesuatu tempat. Untuk mengetahuinya, jom ikuti entry seterusnya...

Sekian...




Salam Sayang,
Remy.com

6 comments:

H.R PuTeRa YuSoFF March 9, 2010 at 11:54 PM  

kalau mai tganu or kelantan bg tau jai. hehehe

Remy.com March 10, 2010 at 12:00 AM  

jai,

boleh jer, bawa Remy jalan - jalan keliling terengganu n kelantan k, suka sgt...

H.R PuTeRa YuSoFF March 10, 2010 at 12:19 AM  

kalau keliling btol2 mati la. terengganu je ada brape byk pulau. hehehe. depan kampus jai je dh ada pulau perhantian, perhentian kecil, perhentian besar, pulau ru. byk la. hehe

Remy.com March 10, 2010 at 12:28 AM  

jai,

x per, kalau jai mati remy leh suh org len bawa huhuhu kjam kn?

Cik Wanie March 10, 2010 at 6:48 AM  

huhuhuhu,
mmg bestkan bila dpt jln ramai2,
rasa mcm buat lawatan sambil belajar plak,
hihihihihi;)

nanti kita jln2 lagi ok;)

Remy.com March 10, 2010 at 11:39 AM  

wanie,

mmg best, rasa macam kita semua ni pelajar dr oversea plak...

siap beli sabun padi lg kn, huhuhu...

Post a Comment