BBQ bersama keluarga

>> Sunday, June 10, 2012

Tarikh : 10hb Jun 2012 (Ahad)
Masa : 12.00 pm - 02.00 pm
Lokasi : Rumahku Syurgaku

Salam kengkawan semuanya...

Sejak Remy merasa BBQ di rumah keluarga Achoi di Perak, tiba-tiba minat pula nak ber BBQ ni. Disebabkan ni pertama kali Remy BBQ so x tau sangat macam mana nak jadikan arang tu bara, tapi usaha diteruskan hinggalah jadi (thanks to Angah & Ema sebab membantu).




Angah yang berusaha keras menghasilkan bara, habis satu kawasan perumahan berasap hahaha...



My lovely niece Qistina bersama Rasydan aka Pak Su nya...



Perapan ayam BBQ yang telah Remy hasilkan mengikut resepi di GOOGLE...




Ayam dan kambing yang mula dibakar, dalam hati "mudah2an lah sedap" tapi bila makan perghhh memang sedap...




Bukan setakat ayam dan kambing, sosej pon ada hehehe...





Sambil menunggu kesemuanya siap dibakar, rehat sebentar kat dalam rumah. Tak tahan pula bau asap yang kuat tu, bergurau sebentar bersama Qistina...



Qistina bersama Pak Ngah...



Qistina bersama Pak Su...




Amboi... Seramnya muka Qistina ni, dah pandai menjeling erk ?



Setelah 2 jam yang penuh dengan asap, akhirnya BBQ telah siap sedia untuk dimakan bersama keluarga tercinta. Tak nak dah buat BBQ lepas ni, sengsara jer (kalau orang lain yang buat BBQ Remy nak jer hahaha...)

Sekian...

0 comments:

Post a Comment